dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi
Vare- og lastbiler med byggeopgaver, visse former for varelevering m.v. vil kunne få dagslicens/dispensation til en af zonerne.
Mads Joakim Rimer Rasmussen, Ritzau Scanpix

København arbejder på lovændring for at kunne holde benzin- og dieselbiler ude

Fra 2023 vil kommunen teste såkaldte nulemissionszoner, hvor der kun vil være adgang for el- og brintbiler. Beboernes nuværende biler skal kunne undtages - men ikke de næste.

KØBENHAVN: Renere luft, lavere CO2-udledning og mindre støj er målet for Københavns Kommune, der nu er parat med en model for, hvordan man fra 2023 kan teste nulemissionszoner – altså byområder, hvor benzin- og dieselbiler ikke må køre ind, oplyser økonomiforvaltningen.

Prøv DK Nyt i 14 dage

Uforpligtende

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/koebenhavn-arbejder-paa-lovaendring-for-at-kunne-holde-benzin-og-dieselbiler-ude

GDPR