
I en ny episode af podcast-serien fra Kommunen.dk om kommunalvalget fortæller to kvindelige byrådsmedlemmer, hvordan de strategisk benytter sociale medier for at blive valgt.
Lisbeth Lauritsen (S) og Maja Torp (V) er begge medlem af Aalborg Byråd og satser målrettet på at nå deres vælgere med annoncer på Facebook.
De vil begge bruge halvdelen af deres budget i årets valgkamp på at købe annoncer, fortæller de i podcasten.
Afsnittet med titlen "Vi nørder valg på sociale medier" er nummer ni i en lang serie, der handler om valgkampen og fortsætter til kommunalvalget den 16. november.
Du kan lytte til alle ni episoder på Kommunen.dk:
Byrådsmedlemmer skruer op for valgkampen på sociale medier
Tre ud af ti skifter parti fra folketingsvalg til kommunalvalg
Forældre trækker deres børn op til 55 år hen til stemmeboksen
Venstre i Varde tæt på stemme-køb, da virksomhed betalte ansatte for at stemme ved opstillingsmøde
Er regionsrådvalget "det glemte valg"?
Alt for tidligt for lokale KV21-prognoser
Frank Jensen er ikke en enlig svale
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.